Osnova sekcie


  • Informačné systémy v marketingu



    Úvod do kurzu 

    Milí študenti, 

    vitajte v kurze Informačné systémy v marketingu. Predmet svojím obsahom Vám poskytuje komplexný prehľad o rôznych možnostiach využitia informačných systémov v oblasti obchodu a marketingu. Objasňuje základné princípy fungovania podnikových informačných systémov s dôrazom na marketingové riadenie podniku ako sú systémy typu Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Resource Planning (ERP), Supplier Relationship Management (SRM), Supply Chain Management (SCM), Product Lifestyle Management (PLM) a Human Capital Management (HCM). Z teoretického i praktického hľadiska sa predmet zameriava na priblíženie existujúcich foriem marketingových informačných systémov, ich špecifík a možnosti využitia v reálnych činnostiach podniku. V neposlednom rade poskytuje informácie o legislatívnych náležitostiach implementácie marketingových informačných systémov do ostrej prevádzky v podniku


    Zoznam učiteľov v kurze

    Garant predmetu: 
    doc. Ing. Jakub Berčík, PhD.

    Vyučujúci na prednáškach a cvičeniach:
    doc. Ing. Jakub Berčík, PhD.
    Ing. Erik Janšto, PhD.


    Ciele kurzu: 

    Cieľom kurzu ISvM je oboznámiť študentov s významom a dôležitosťou marketingových informácií pre potreby rozhodovania a riadenia firmy s využitím informačno-komunikačných systémov (ICT) a koncepciou ich tvorby v oblasti obchodných organizácií a marketingového riadenia. Po absolvovaní predmetu je študent schopný porozumieť základným princípom činnosti informačných systémov so zameraním na riadenie vzťahov so zákazníkmi, informačných systémov so zameraním na riadenie dodávateľského reťazca a iných externých subjektov ako aj riadenie podnikových aktivít v rôznych fázach životného cyklu produktu. Po absolvovaní predmetu je študent schopný porozumieť základným princípom, ktoré platia vo využívaní vybraných marketingových informačných systémov, dokáže aktívne využívať ich funkcionality a modifikovať základné nastavenia nevyhnutné pre bežné marketingové riadenie podniku. Zároveň si študent prostredníctvom praktických aktivít realizovaných v rámci cvičení osvojí rozhodovacie zručnosti založené na modelových situáciách, ktoré môžu nastať v rôznych fázach životného cyklu podniku. Rovnako tak sa zdokonalí vo využívaní pokročilejších informačných technológií a počítačovej gramotnosti v kontexte marketingu.


    Predpokladaný čas na štúdium

    Predpokladám, že štúdium tejto problematiky Vám zaberie približne 10 hodín čistého času. 

    Kľúčové slová:

    marketingový informačný systém, marketingové nástroje, analýza, CRM, Google analytics, Google Tag Manager,